Pages

Followers

Friday, January 4, 2013

Aku Cemburu Tau!

Aku cemburu tau pada kawan-kawan yang masih mempunyai ibu bapa yang sihat...Itu je yang aku cemburu sebenarnya...Kenapa plak aku nak cemburu? Jiran depan rumah aku ni pasangan suami isteri anak satu..macam aku jugaklah...Umurnya tak pernah plak aku tanya tapi tak jauh rasanya dari aku...Aku cemburu tau sebab parent jiran perempuan aku ni selalu datang rumah dia...duk dalam seminggu dua..Bestkan kalau aku gak dapat merasa macam tu...Seronok tengok diaorang sebab bila parent dia ada,ramailah orang datang rumah dia..meriah je...

Masa aku kahwin 2007,mak dah takde...Mak meninggal 2004..Tapi Dia hadiahkan aku mak mertua...Tapi mak mertua aku pun tak berapa sihat..Badan tu sihat lagi tapi kaki dah tak kuat...Tak boleh nak berjalan jauh..Masa aku berpantangkan Faiz,mak mertua aku yang jaga...Gigih dia untuk cucu sulung dia...Walaupun jalan dah tak larat,tapi mak mertua aku gigihkan juga...

So,aku rasa orang yang masih ada mak bapak,yang masih sihat,yang takde halangan untuk kemana-mana melawat anak2 dan cucu.mereka sunggu bertuah...Hargailah mereka selagi mereka ada...

4 comments:

  1. eh sebelum tu minta maaf sebab jawab komen dgn bahasakan diri sebagai 'aku'
    sbb salah paham..igtkan Ila ni kawan lama saya yg mmg kami ber aku ko je kalau berbalas komen.huhu


    saya masih ada ibubapa..alhamdulillah masih sihat.w,pun jarang sgt dtg rumah saya..sebab jauh

    mak dan bapa mertua dekat je,dua minggu sekali mesti jumpa tp jarang jugak dtg rumah sbb kami selalu ke rumah mereka

    ReplyDelete
  2. tetiba rindu mak aku laks uhuksss

    ReplyDelete
  3. Rumah mak akak dekat sangat dengan rumah akak, semalam tengahari dia datang bawa ayam masak kicap, sbb dia tahu cucu dia suka makan ayam. .. dengan emak memang rapat, selalu ada banyak benda boleh kongsi..cuma dengan abah tak berapa laa.. sebab dia suka buat hal sendiri dan 'takde sebab' nak jumpa selalu.. boleh gitu..

    ReplyDelete
  4. insyaAllah...akan cuba sehabis baik m'hargai & m'curahkan bakti utk mereka...hu3...

    ReplyDelete

Silalah komen dengan ikhlas yer..Komen anda semua amat dihargai